Retourbeleid

Wat is ons retourbeleid?

Je kunt items van je bestelling binnen 3 dagen na ontvangst gratis retourneren.
We zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt.

Uitzonderingen die niet geretourneerd kunnen worden zijn:
Producten die niet meer in hun originele verpakking zitten of eruit geweest zijn.
Producten zoals kussens, spreien/dekens of andere van stof gemaakte producten.

Er zijn slechts een paar zaken die je even moet weten:

Omruilen kan helaas niet. Je kunt het item(s) wel opnieuw bestellen (en de andere terugsturen).
De items die worden geretourneerd zijn jouw verantwoordelijkheid tot ze terug in ons bezit zijn.
We betalen de items terug tegen de prijs waarvoor je ze hebt gekocht.
Alle goederen worden geïnspecteerd wanneer we ze terugkrijgen.

Hoe retourneer ik een bestelling?

Volg de volgende, eenvoudige, stappen om snel en gemakkelijk een of meerdere artikelen uit je bestelling aan ons terug te sturen:

verpak het/de artikelen goed zodat ze/het onderweg niet beschadigd raakt/raken.
Plaats  het retour-label duidelijk zichtbaar op het pakket.
Dat is ‘m; je bent klaar om het artikel te retourneren.
Nederland: Lever het pakket aan bij de dichtstbijzijnde DHL of PostNL Parcelshop. Het is belangrijk dat je een bewijs van retournering krijgt. Pakketjes bezorgd door DHL dienen geretourneerd te worden via DHL. Pakketjes bezorgd door PostNL dienen geretourneerd te worden via PostNL.

Als je geen retour-label hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice, dan sturen wij een nieuw retour-label.

Kan ik een bestelling omruilen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen bij ons, maar je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen om het gewenste artikel te krijgen. Het artikel dat je niet wilt houden kun je gemakkelijk terugsturen naar ons en wij zullen vervolgens het bedrag aan je terugbetalen.
Volgens de wet heb je 14 dagen de tijd om een artikel te retourneren aan ons.

Hebben jullie mijn retourpakket ontvangen?

Je ontvangt een e-mail zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retour-artikelen aan ons zijn verzonden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

De terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk plaats, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht. Wij mogen wachten met terugbetalen tot wij de retour-artikelen hebben terugontvangen of je hebt aangetoond dat de retour-artikelen aan ons zijn verzonden. Je ontvangt een e-mail zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retour-artikelen aan ons zijn verzonden.

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retour-artikelen aan ons zijn verzonden, betalen wij je het volledige bedrag terug, inclusief de verzendkosten door ons in rekening gebracht voor de geretourneerde producten in het geval je de gehele bestelling retourneert. De verzendkosten zijn een standaardbedrag dat niet afhankelijk is van het aantal bestelde producten. Daarom betalen wij geen verzendkosten terug als je slechts een deel van jou bestelling retourneert.

De terugbetaling vindt plaats op dezelfde wijze als jouw betaling.

IDEAL
Als je met iDEAL betaald hebt, wordt het bedrag van je retouren gecrediteerd op diezelfde rekening.

Creditcard
Als wij je retournering verwerkt hebben maken wij het geld over binnen 14 dagen. Helaas kan het 2 tot 30 dagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk op de bankrekening staat. Dit hangt af van welke bank en kaartprovider je hebt.

We storten het bedrag van de retour artikelen terug op het rekeningnummer waarvan het is afgeschreven. Als dit niet lukt (als de kaart bv afgewezen of verlopen is) maken wij het geld over via de bank. In dat geval verzoeken wij je om onze klantenservice te benaderen met je rekeninggegevens.

Zijn er verder nog vragen, stuur een e-mail naar de retour afdeling van ons bedrijf: info@chique-interieurs.nl